Gençliği ve yenilikçiliği sahiplenen DİMES, Vizyoner Baykuş Bronz Ödülünün sahibi oldu.

Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından düzenlenen “Baykuş Ödülleri” kapsamında yer alan Vizyoner Baykuş kategorisi, markaların yeni ufukları görebilme becerisini ödüllendiriyor. Kategoride markaların araştırmaları etkin bir şekilde kullanımıyla ürünün konumlandırılması ya da yenide konumlandırılmasındaki başarısı değerlendiriyor.

DİMES’in düzenli araştırmalara büyük önem verdiğini ifade eden DİMES Pazarlama Direktörü Merve Keten, “Tüketicimizle yakın olmak ruhumuzda var. Ürünlerimizle hayatlarına eşlik ettiğimiz, yeni lezzetler ve deneyimler sunduğumuz tüketicilerimizi sürekli daha yakından tanımak ve bunun için de araştırmaya dayalı içgörü ve öngörü, bizler için çok değerli. Birçok alanda farklı araştırmalar yapıyoruz ve elde ettiğimiz sonuçlar, doğru aksiyon alma konusunda bize fayda sağlıyor. Pazarlama bütçemizin yaklaşık yüzde 6’sını araştırmalara ayırıyoruz Yeni tatlar ve deneyimler genç hedef kitlenin en fazla istediği şeyler, biz de onlara odaklanacağız. Gençlerden aldığımız dönüşlere dayanarak farklı deneyim alanları yaratarak yeni ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.

DİMES Pazarlama Direktörü Merve Keten sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeni nesil konsantre içeceğimiz DİMES COOL Mix, Son 5 yıllık dönemde, içecek şirketine dönüşüm ivmemizle ardı ardına inovatif ürün lansmanları gerçekleştirdik, yeni kategoriler oluşturduk. İçecek şirketi ivmemizi, 2023 yılında pragmatik ve gerçekçi Z Kuşağına hem havalı bir içecek olarak gördükleri hem kafelerde pahalı olduğu için kendin yap tarifleriyle akıma dönüştürdükleri COOL Lime Mix ürünümüzle pekiştirdik. Hem kontrolü kendilerine verecek, bir bardağını uygun fiyatlı hale getirecek, dijital içerikler üretebilecekleri hem de çevre duyarlılığına dokunan bir ürün sunduk ve bunu Göründüğünden Daha Fazlası sloganımızla özetledik. Duygusal bağ ve gerçeklik anahtar kelimelerimizdi. Konsantre tüketici ürünü kategorisini oluşturan bu inovatif ürün, farklı bir deneyim sunduğu gibi, bir davranış değişikliği de getiriyordu ve bu ürünün ne olduğunu, hazırlanışını onlara anlatmak, doğru konsept, ambalaj ve iletişimle hayatlarının içine duygusal bağ kurarak girebilmek çok önemliydi. Bu nedenle hedef kitlemizin, görünenin ötesinde hangi faydayı gözettiğini anlamak amacıyla, rasyonel beyanların ötesinde, beynin limbik bölgesinde şekillenen ve satın almanın temel kaynağı olan bilinçdışına ulaşmak için sofistike bir yapıda nöro araştırmalarla yöneldik.”

3 Aşamalı, 6 Ayaklı Nöro Araştırma

Vizyoner Baykuş Bronz Ödülü kazanan DİMES COOL Mix araştırması, ilk aşaması 3 ayaklı olan ve sonraki aşamaları birbirinden beslenen, toplam 6 aşamalı nöro araştırmalar içeren özgün bir yapıda gerçekleştirildi. Üç Ayaklı Araştırmada, Konsept, Ambalaj ve Ambalaj-İfade Özdeşleşmesi Nöro Testleri yapıldı, algısal etki, test edilen ifadeler detayında nöroskorlarla bulgulandı. Sosyal doğrulardansa, gerçek duyguları ifade eden nöro ölçümlerin sonuçlarının ardında yatan öyküler, NöroIDI’larda irdelendi.

 

Üç ayaklı araştırmanın çıktılarından beslenerek oluşturulan Nöro Deneyim Araştırması, yeni ambalajın ve ürünü hazırlama deneyiminin bilinçdışında yarattığı etkiyi ve zihinsel zorlanma noktalarını belirledi. Her bir katılımcının kendi verileri üzerinden gerçekleştirilen NeuroIDI’lar yaşanılan deneyimin duygularda yarattığı değişimin nedenlerine ışık tuttu.  

Nöro Reklam Araştırması 1’de, yukarıdaki araştırmaların çıktılarından beslenen ve reklamın saniye saniye bilinçdışında yarattığı etki kantitatif olarak ölçümlendi ve beyin dalgalarında düşüş/yükseliş yaratan sahnelerin ardında yatan hikayeler NeuroIDI’larla irdelendi. Nöro Reklam Araştırması 2’de ise, ilk reklamın öğretilerinden ve sahadaki tepkilerden beslenen ikinci kampanya, kantitatif olarak ölçümlendi ve yine NeuroIDI’lar gerçekleştirildi.