Türkiye’nin önde gelen içecek markalarından DİMES’in soğuk kahvesi OBSESSO, pazarda gösterdiği başarıyı, reklam ve pazarlama dünyasının ödül programlarındaki başarısıyla perçinliyor.

Yerli sütten üretilen soğuk kahve OBSESSO için Bubble Project iş birliğinde gerçekleştirilen “OBSESSO & Chill” projesi, Türkiye reklam ve pazarlama sektörünün en köklü yaratıcılık yarışması Kristal Elma’da, Medya Kullanımı - En Yenilikçi Teknoloji / Dijital Medya Kullanımı kategorisinde Gümüş Ödülün sahibi oldu.

OBSESSO Deneyiminden İlham Alan Proje

“OBSESSO & Chill” projesi, OBSESSO’nun sütten gelen yoğun kıvamıyla tüketicisine sunduğu ve keyifli soğuk kahve deneyiminden ilham alınarak hazırlandı. İngilizce “soğuk” anlamı taşıyan Chill kelimesi, özellikle gençler arasında “sakin ve havalı” olmak, “yavaş hareket etmek” “anın keyfini yaşamak” gibi anlamlarda kullanılıyor. Bu kelimeden yola çıkan “chill-out” müzik ise, insanı rahatlatan, anı ödüllendiren müzik türünü ifade ediyor.  Tüketicileri tarafından keyif veren, samimi ve genç bir marka olarak tanımlanan OBSESSO’nun sunduğu ödül gibi tüketim deneyiminin tadını tam çıkarmak için, soğuk ve yavaş içilmesi öneriliyor.[ME1] 

İçinde bulunulan anı pekiştiren ve iletişimde keyfi sahiplenen soğuk kahve markası OBSESSO, evdekal günlerinde sıkılan tüketicilerine yalnız olmadıklarını ve evde keyifli vakit geçirmenin mümkün olduğunu göstermek; arkadaş marka olarak her zaman onların yanında olduğunu hissettirmek için yola çıktı.

Arkadaş Marka ve Favori Fenomenlerle Online Film Randevusu

Farklı mekanlarda birlikte film ve dizi izlemeyi mümkün kılan Netflix Party uygulamasının Türkiye’de kullanıma açılmasını inovatif bir fırsat olarak kullanan OBSESSO, bu uygulamayı bir iletişim mecrası olarak odağına alan ilk marka oldu. OBSESSO, tüketicilerine favori fenomenleriyle online bir randevuya çıkma imkanı sundu. Duyurular için film paylaşımlarının yapıldığı Instagram, partiler içinse Netflix Party uygulaması kullanıldı.

OBSESSO hedef kitlesinin severek takip ettiği, etkileşim oranı yüksek fenomenler kendi hesaplarından duyuru yapıp marka hesabındaki anketlerde birbirleriyle yarıştılar. Marka story’leri mecraya uygun, yaratıcı şekilde kullanılarak tüketicilere hem kimle film izleyecekleri seçtirildi, hem de oyun oynatılarak hediye Netflix üyeliği verildi. Takipçiler bu ödül gibi deneyime yön verirken, filmi seçilen fenomenler de partilere katılarak sohbet üzerinden takipçileriyle anlık etkileşime geçti. OBSESSO da yenilikçi projesiyle partilerde sohbete katılarak hedef kitleyle bağ kurdu. Katılımcıların yaptıkları paylaşımlarla parti film sonrasında da devam etti.

Ödül Gibi Deneyim, Kontrol Tüketicide

Katılımcılara ödül gibi bir deneyim sunan projenin bir diğer önemli karakteristiği de kontrolün tamamen tüketicide olması oldu. Tüketiciler hangi filmi, kiminle, saat kaçta izleyeceklerine kendileri karar verdiler; OBSESSO da onların arkadaşı olarak hem partiyi organize etti, hem de onlara katılıp keyfi paylaştı.

Partilere katılımın beklentilerin de ötesinde yüksek olması nedeniyle, eş zamanlı 2. salonların açılması gerekti ve tüketiciler, bu partilerin sürekli olmasını istedi.

Yerleşik bir kahve kültürü olan Türkiye’de, soğuk kahve genç olmasına rağmen hızlı büyüyen bir pazar. Araştırma sonuçları, 2020 yılının olumsuz koşullarına rağmen, yılın ilk 9 aylık bölümünde pazarın yüzde 22 büyüme kaydettiğini gösteriyor. Ağırlıklı ithal ürünlerin yer aldığı bir pazarda, yerli Ar-Ge ile üretilmiş, rekabetçi gücü oldukça yüksek yerli bir ürün olan OBSESSO, pazarda ikinci sırada yer alıyor. Satışlarında bir önceki yılın aynı dönemine oranla 2 kat artış elde eden OBSESSO, pazarda en güçlü büyüme gösteren marka oldu.