DİMES, soğuk kahve markası OBSESSO için ThinkNeuro iş birliğinde gerçekleştirdiği “Bazıları Soğuk Sever” araştırma projesiyle Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından düzenlenen “Baykuş Ödülleri” etkinliğinde Usta Baykuş kategorisinde Gümüş Baykuş, Vizyoner Baykuş Kategorisinde Bronz Baykuş ödülü aldı.

Türkiye’nin ilk yerli meyve suyu ve ülkemizin lider içecek markalarından DİMES, Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından düzenlenen “Baykuş Ödülleri”nde iki ödül birden kazandı. DİMES’in, OBSESSO markasıyla soğuk kahve pazarına girişi öncesinde, ThinkNeuro iş birliğinde “Bazıları Soğuk Sever” proje ismiyle yürütülen marka araştırmaları, Usta Baykuş kategorisinde Gümüş Baykuş, Vizyoner Baykuş kategorisinde de Bronz Baykuşla ödüllendirildi.

Tüketici iç görüsü, tüketim alışkanlıkları ve pazar trendleri üzerine düzenli araştırmalar gerçekleştirdiklerini vurgulayan DİMES Kıdemli Marka Müdürü Burcu Karadayı Gülşen, “DİMES içecek şirketi vizyonunun bir yansıması olan ve iki yıl gibi kısa bir sürede pazarda rekabetçi bir konuma gelen OBSESSO, uzun soluklu bir Ar-Ge çalışmasıyla geliştirildi. Marka yaratma süreci için yaptığımız araştırmalar da aynı şekilde uzun soluklu bir süreç oluşturdu. ‘Bazıları Soğuk Sever’ araştırma projemizde, ThinkNeuro ile, soğuk kahve kullanım okazyon ve motivasyonlarından pazardaki markaların davranışlarına, geniş kapsamlı bir çalışma yaptık. Sahipleneceğimiz alanı, konumlamamızı ve konumlama sonrası iletişimde kullanacağımız ayrıştırıcı kodları, dilimizi belirlemek için iç görü elde ettik” dedi.

Yerli Gerçek Sütle Üretiliyor, Pazarda Hızlı Yükseliyor, Soğuk ve Yavaş İçiliyor

Lansmanı iki yıl önce gerçekleştirilen soğuk kahve OBSESSO’nun, ülkemizde yeni bir pazar olmasına rağmen, güçlü bir büyüme gösteren, dinamik ve rekabetçi soğuk kahve pazarında ikinci sıraya yükselme başarısı gösterdiğini söyleyen Burcu Karadayı Gülşen, sözlerini şöyle sürdürdü: “Araştırmalarımız bize, tüketicilerin ‘Havalı ve Karizmatik’ olarak tanımladıkları OBSESSO’yu yoğun kıvamı sayesinde yavaş yavaş, keyfini sürerek tüketmeyi tercih ettiklerini gösterdi. Marka kimliği ve konumlandırma çalışmalarında, bu iç görülerden yola çıktık, içinde bulunulan anın keyfini pekiştiren ve her deneyimi çok daha yoğun yaşamayı sağlayan tavrı sahiplendik. OBSESSO’nun ‘havalı ve karizmatik’ duruşunu, şehrin dinamik yaşamında geçen dünyasını ve keyif odaklılığını iletişimlerimize de ana değer olarak taşıdık. OBSESSO, gerçek sütten gelen yoğun tadı ve yoğun kıvamıyla bambaşka, ödül gibi bir soğuk kahve deneyimi yaşatıyor. Bizler de tüketicilere OBSESSO’nun yoğun kıvamının keyfini çıkartmak için ‘Soğuk ve Yavaş’ içmelerini öneriyoruz.”

TÜAD’ın düzenlediği Baykuş Ödülleri,  araştırmanın iş süreçlerinde ve kararlarında yarattığı etkiyi, katma değerini ve önemini vurgulamayı, başarılı araştırma projelerini ödüllendirmeyi amaçlıyor.

Usta Baykuş ödül kategorisi, fiyat, ambalaj, ürün ve reklam, promosyon, POP ve benzerleri gibi ürün, dağıtım kanalları, iletişim araçlarının ölçümlenerek seçilmesi, optimize edilmesi ve geliştirilmesine yönelik araştırmaları kapsıyor. Araştırma projelerinin pazarlamaya ve markanın müşterisinde sağladığı katkı değerlendiriliyor.

Vizyoner Baykuş kategorisi ise, araştırmanın yeni bir iş alanına girişte, ürün lansman ya da relansmanında veya marka konumlandırma ve yeniden konumlandırma alanında etkin kullanımını gösteren çalışmaları kapsıyor. Bugünden yarını görebilen ve bu süreçte araştırmayı etkin bir şekilde kullanan projelerin aday olabildiği kategoride, ürün ve marka yönetimi alanlarında araştırmanın karar alma sürecinin bir parçası olduğunu ve bu süreci olumlu yönde şekillendirdiğini gösteren çalışmalar değerlendiriliyor.