O Zaman, Curious Felis Ödülleri OBSESSO’ya Gelsin
06.11.2024
Soğuk kahve pazarının yenilikçiliğiyle trendleri şekillendiren başarılı markası OBSESSO’nun, kaliteli Cold Brew (soğuk demleme) kahveyi, istedikleri zaman, istedikleri yerde, istedikleri şekilde tüketebilme fırsatı sunan yeni ürünü OBSESSO Shot Konsantre Cold Brew için Concept İstanbul iş birliğinde hazırladığı “O Zaman OBSESSO” kampanyası, büyük ses getirdi.
“O Zaman OBSESSO” kampanyası, elde edilen başarılı sonuçların yanı sıra, etkisini kanıtlamış kampanyaların arkasındaki yaratıcı stratejileri ve stratejistleri ödüllendirmeyi amaçlayan Curious Felis Ödülleri’nde, bir Altın bir Bronz olmak üzere, iki kategoride iki ödül kazandı. Dönüştüren Pazarlama Stratejisi bölümünde, “Ezber Bozanlar / Ürün” kategorisinde Altın ödülün sahibi olan kampanya, “İnovasyonla Büyüyenler / Ürün” kategorisinde de Bronz ödüle adını yazdırdı.
Kaliteli Cold Brew kahvenin, OBSESSO uzmanlığıyla konsantre formda yaşanan anı dönüştürdüğünü söyleyen OBSESSO Kıdemli Marka Yöneticisi Merve Ekem Dumanoğlu, “Türkiye’de bir ilk olarak sunduğumuz, kahve keyfini adeta sihirli bir değnek gibi zamandan ve mekândan bağımsız hale getiren bu benzersiz ürünümüz için, anın dönüştürücülüğünün, zamansızlığın, mekansızlığın ve sihrin yaratıcı ruhunu taşıyan bir reklam kampanyası hazırladık. Kampanyamız, tüm hedeflerimizde beklentilerin de üzerinde başarı elde etti. Kampanyamızın, pazarlama stratejisini ve yaratıcı stratejiyi stratejisini birlikte odağa alıp, bu odağın disiplinini, tüm noktalarda daha görünür kılan Curious Felis ödüllerinde de başarı kazanmasından gurur ve heyecan duyduk” dedi.
Kahve severlerin gözünde premium bir konuma sahip olan ve sadece kafelerde tüketilen cold brew kahveyi, istenen her yerde, her zaman ulaşılabilir kılan OBSESSO, bu stratejik ürünü konsantre formda üretim ve rekabetten ayrışan kapaklı karton ambalaj kullanımı gibi stratejik kararlarla daha da güçlendirdi. Yaratıcı strateji de ürünün zaten kendiliğinden inovatif fikirli olmasının, zamansızlığın ve mekansızlığın sihri üzerine kuruldu. Kampanya için hazırlanan iki reklam filminde, premium bir dil benimsendi, kahve keyfinin her an, her yerde sihirli bir deneyim olarak yaşanabileceğine vurgu yapan iki farklı okazyon gösterildi. 360 derece iletişimin yanı sıra, markanın ruhuna uygun farklı okazyonlarla deneyimsel iletişim çalışmaları da gerçekleştirildi.
Kampanya sonucunda, OBSESSO’nun ilk akla gelme oranında 1,5 katın üzerinde artış olurken, yardımlı ve yardımsız bilinirlik, satın alma eğilimi ve düzenli kullanım metriklerini de önemli artış sağlandı. Marka imaj skorlarında 10 puanlık artış gerçekleşti.
Tonaj bazında yüzde 67 büyüme hızına sahip soğuk kahve pazarında OBSESSO, bağımsız araştırma verilerine göre pazarın büyüme hızının 1.5 katından fazla bir büyüme ivmesi yakaladı, bu da pazar payına yansıdı.