DİMES İhracat Büyümesini Üçe Katlamayı Hedefliyor
06.09.2018
Türkiye’nin ilk yerli sermayeli meyve suyu ve önde gelen içecek markası DİMES, 2017 yılında, bir önceki yıla oranla yüzde 10 büyümeyle 32 milyon TL düzeyinde gerçekleşen ihracatını, 2018 yılında yüzde 30 oranında büyütmeyi hedefliyor. Yüze yakın ülkeye kendi markasıyla ihracat gerçekleştiren DİMES, gıda ve içecek sektöründe dünyanın en önemli ticari kuruluşları da dahil olmak üzere 86 ülkeden 65 bin alıcının ziyaret edeceği CNR FOOD Istanbul Fuarı’nda ihracat gücünü daha da artırmayı hedefliyor.
DİMES’in katkısız yüzde 100 meyve suyu ürünleri ve fidandan ürüne kaliteyi güvence altına alan dikey entegre üretim sistemiyle ihracat pazarlarında rekabet avantajı kazandığını vurgulayan DİMES Pazarlama Direktörü Duygu Süleymanoğlu, “2017 yılında bir önceki yıla oranla ihracat büyümemiz, yüzde 10 olarak gerçekleşti. 2018 yılında ise bunu üçe katlamayı ve ihracatta yüzde 30 ihracat büyümeyi hedefliyoruz. Sektörün en önemli küresel buluşmalarından biri olan CNR FOOD Istanbul’a katılımımızın ve burada gerçekleştireceğimiz bağlantıların, ihracat gücümüze büyük katkı yapacağına güveniyoruz” şeklinde konuştu.
Fuar kapsamında, 60 ülkeden 200’e yakın yabancı firma, alım heyeti organizasyonuna katılarak B2B ikili iş görüşmeleri gerçekleştireceğini dile getiren Duygu Süleymanoğlu, “Avrupa’nın yanı sıra, yakın komşularımızdan Uzak Doğu pazarlarına uzanan geniş bir coğrafyada 100’e yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. Tüketicilerin her zaman her yerde ulaşabilecekleri noktada olmaya, bu pazarlarda düzenli bir şekilde büyümeye önem veriyoruz. Her bir ihracat pazarımızda, satış ve dağıtım ağlarımız için güçlü yerel firmalarla ve büyük zincir mağazalarla iş birliği yapıyoruz. Dünya’nın, özellikle yolcu ikramlarına gösterdikleri özenle tanınan, en başarılı ve itibarlı havayolu şirketleriyle iş birliği yapıyoruz. CNR FOOD Istanbul’da, bu fuar için ülkemize gelen 65 bine alıcının yanı sıra, alım heyetine katılan firma yetkilileri ile de bir araya geleceğiz” dedi.
Duygu Süleymanoğlu, meyve suyunun yüksek katma değerli bir ihracat ürünü olduğuna da dikkat çekti ve şunları söyledi: “Hammaddesi Türkiye topraklarında yetişen meyve olan meyve suyu endüstrisi, dış ticaret fazlası en yüksek sektörlerin başındadır. Meyve suyu ihracatı yüzde 90’ı aşabilen oranda dış ticaret fazlası sağlar. Meyve suyu, meyvenin türüne göre, işlendiğinde 4 kata kadar daha değerli bir ürün haline gelebilmektedir. Türkiye’mizin bereketli topraklarının ve tarım üreticilerinin ürünü olan meyveleri, yüksek katma değerli ihracat ürünü meyve suyu haline getiriyoruz; ülke ekonomisine tamamen yerli ve milli kaynak sağlıyoruz.”
Bu katma değerli ihracat ürünlerinin tüketime hazır hale gelmesinde ithal girdilerin payı da oldukça düşüktür, bu nedenle cari denge açısından bu ürünler çok önemlidir.
CNR Food İstanbul, CNR Holding kuruluşu İstanbul Fuarcılık tarafından, İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İİB), Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER) ve Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu (TGDF) iş birliğinde organize ediliyor. DiMES Standı, fuar alanında Hall 2, 2-D03 noktasında yer alıyor.