DİMES’in Reklamania Creative iş birliğinde hazırladığı, ilklere ve rekorlara imza atan “DİMES Kapışması” kampanyası, en etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda başvurduğu 2 kategoriden de Altın Effie’ye uzandı. 

Türkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu ve yenilikçi ürünleriyle önde gelen içecek şirketi DİMES, farklı disiplinleri bir arada kullanan iletişim çalışmalarıyla, reklam ve pazarlama dünyasının ödül programlarında başarısını sürdürüyor. 

DİMES’in, Milkshake ve Smoothie ürünleri için, Reklamania Creative ve bünyesindeki dijital strateji & iletişim ajansı Cats & Dogs iş birliğinde 360 derece kurguyla gerçekleştirdiği ve ana odağı TikTok olan ‘DİMES Kapışması’ kampanyası, 2022 Effie Ödüllerinde de büyük başarıya imza attı ve iki kategoride birden altın ödüle uzandı. 

‘DİMES Kapışması’ kampanyası, strateji, yaratıcılık ve uygulamayı, etki ve iş sonuçları ile değerlendirmesiyle ‘Pazarlama ve İletişim Dünyasının Oscarları’ olarak da nitelendirilen Effie Ödülleri’nde, “İçecek” ve “Markalı İçerik” kategorilerinde Altın Effie kazandı.  

TikTok’ta yılın en fazla kişiye erişen kampanyası  

Yeni nesil Milkshake ve Smoothie ürünleriyle marka bilinirliğini ve tüketicileriyle duygusal bağını arttırmanın yanı sıra, kategoride pazar liderliğini pekiştirmeyi de hedeflediklerini söyleyen DİMES Pazarlama Grup Müdürü Burcu Karadayı Gülşen, “Reklamania Creative ve bünyesindeki dijital strateji & iletişim ajansı Cats & Dogs iş birliğinde düzenlediğimiz kampanyamızda, Z kuşağının reklam bariyerini aşmak için hayatlarının içinden öğeleri taşıyan bir kampanya kurguladık.  Gençlerin takım tutma  ruhunu sosyal medyanın doğasındaki rekabetle harmanladık ve bir ilke imza atarak, iki ürünümüzü aynı reklamda karşı karşıya getirdik. DİMES Kapışması, TikTok’ta yılın en fazla kişiye erişen kampanyası oldu. Kampanyamızın kurgusu, uygulaması, sonuçları ve işimize etkisiyle, Effie Ödülleri’nde elde ettiği başarı, bizlere büyük heyecan verdi” dedi. 

DİMES Milkshake ve DİMES Smoothie, Kendi Pazarlarında Açık Ara lider 

DİMES Kapışması kampanyasının, müzik sektörünün yıldız ismi Aleyna Tilki’yi toplam takipçi sayısı 30 milyona yaklaşan TikTok fenomenleriyle bir araya getirmesiyle de bir diğer ilke imza attığını ifade eden DİMES Yurtiçi Pazarlama Grup Müdürü Merve Keten de, “Kampanyamızın gençlerin sosyalleşme ortamı olan dijital dünyadaki başarısı, iş sonuçlarımıza beklentilerimizin de üzerinde yansıdı. DİMES, Milkshake pazarını yüzde 127 büyüterek yüzde 57 payla, Smoothie pazarını da yüzde 234 büyüterek yüzde 76 payla kendi pazarlarının açık ara lideri oldular. Genç hedef kitlede ilk akla gelme 14’ten 69’a, satın alma eğilimi 36’dan 73’e yükseldi. Dijital dünyada DİMES hakkındaki konuşmalar 13 katına çıktı ve bu konuşmalardaki pozitif içerik oranı yüzde 83’e ulaştı” şeklinde konuştu. 

Kampanya DİMES’i Hedef Kitle Gözünde Özel Kıldı 

360 derece kurguyla gerçekleşen kampanyada, birçok ‘media first’ uygulamaya da yer verildiğini söyleyen DİMES Dijital İletişim Müdürü Ezgi Özyıldırım da sözlerine şöyle devam etti: “Ürünlerimizin özel tasarımlı marka emojilerini, TikTok’un tıklanabilir video deneyimi sunan Premium Badge ve keşfet sayfası içeren HTC Plus özelliklerini Türkiye’de ilk kullanan marka olduk. Kıyasıya rekabeti, her iki ürünün birlikte güçlenmesi ve centilmence bir kapışma olması için titizlikle yönettik. Reklam klibini dijitalde, kısa versiyonu TV’de yayınlanarak entegre iletişim kurguladık. Gençlerin fanı olduğu TikToker’ları ünlü bir şarkıcı ile reklamda oynatmamız, on binlerce yoruma içtenlikle cevap vermemiz, kampanya boyunca paylaşılan içeriklerle tüm sürecin içinde olmalarını sağlamamız DİMES’i hedef kitlemizin gözünde özel kıldı.” 

Z Kuşağının ve Mecranın Ruhunu Yakalayan TikTok Klipleri  

‘DİMES Kapışması’ kampanyasının, 2020 yılında gerçekleşen ve ana mecrasını yine TikTok olan DİMES Milkshake kampanyasının markaya kazandırdıklarını daha da ileriye taşıdığını söyleyen Reklamania Creative Ajans Başkanı Yalkın Yel, “Z kuşağının hareketliliği ve eğlenceyi paylaşma, gerçekçilik ve samimiyet anlayışına sesleniyoruz, bu da DİMES’in gençlere hitap etmeyi, onlarla konuşup, duygusal bağ kurmayı gerçekten başarabilen nadir markalardan biri olarak öne çıkmasını sağlıyor. Reklam filmi çekip, TikTok’ta oynatmak yerine, Z kuşağının ve mecranın ruhunu yakalayan TikTok klipleri oluşturduk. Dijital sosyalleşmenin içerisinde var olan fan’lık ve kapışma (challenge) kültürlerini, kampanya kurgumuza uyarladık. Aleyna Tilki iş birliğinde, kapışma öyküsünü ve ürünlerimizin karakter özelliklerini anlatan bir şarkı hazırladık. TikTok’un vazgeçilmezi şarkılar, yeni nesil reklamcılıkta jingle’lardan çok daha önemli” dedi. 

Başarılı Sonuçlar  

DİMES Kapışması reklam filmi, TikTok’ta 3 günde 20 milyon izlendi, Youtube’da ise 2021 Yaz döneminde organik izlenme, beğeni ve izletme süresine bakan Q3 Youtube Ads Leaderboard’ta birinci oldu. Yaz bitiminde reklamda yer alan TikTok fenomenleriyle çekilen, Smoothie ve Milkshake ürün çeşit ve özelliklerinin detaylıca anlatıldığı 2 YouTube videosunun her biri, 1 milyona yakın organik izlenmeye ulaştı. 

Kampanya kapsamında başlatılan #dimeskapışması hashtag challenge akımına katılan TikTok kullanıcıları, 16 bine yakın video paylaşım gerçekleştirdi. Böylece #dimeskapışması, tüketicilerin en fazla video çektiği marka akımı oldu. 

Tüm kampanya içerikleri 3 ayda 55 milyon organik izlenme, 610 bin yorum, 4 milyon beğeni aldı. 6 günde 18 milyon tekil erişim elde eden #dimeskapışması #DimesKapışması etiketindeki video görüntülemeleri 6 günde 1,8 milyara ulaşarak yıla damgasını vurdu ve TikTok’ta yılın en fazla kişiye erişen akımı oldu.  

Ulusal Başarı, Küresel Endekse Taşınıyor 

En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması, American Marketing Association (A.M.A.) ve 2011 sonrası Effie Worldwide Inc.’ten alınan lisansla, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği iş birliğinde düzenleniyor. Çalışmaları pazarlama hedeflerine ulaşmadaki katkısı ve rolüyle değerlendiren yarışma, ticari etkinliği yüksek, sonuç getiren reklam ve pazarlama iletişim kampanyalarını seçerek ödüllendirmeyi hedefliyor. Türkiye’de ulusal ölçekte ve belli bir dönemde üretilen işleri değerlendiren yarışmanın sonuçları, küresel bir endekse de taşınıyor. Effie Effectiveness Index, markaların ve ajansların performansını küresel ölçekte, yıllık bazda sıralıyor.